Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Revista Estudos Anglo-Americanos
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
No. 37 (2012)
No. 37 (2012)
Published:
2012-03-01
Full Issue
PDF (Portuguese)
Apresentação
Capa e Apresentação
1-9
PDF (Portuguese)
Artigos
A TEXTOGRAPHY OF THE COMPLEX PROCESS OF LEARNING AND TEACHING ONLINE
VALESKA SOUZA
10-30
PDF
BELIEFS OF PROFESSORS AND STUDENTS TOWARDS THE USE OF ICT TOOLS IN THE LETRAS INGLÊS PROGRAMME AT UFSC
FERNANDA MACHADO
31-59
PDF
O FATOR MOTIVACIONAL DA LOUSA INTERATIVA NO PROCESSO DE ENSINO-APRENDIZAGEM DE INGLÊS COMO LÍNGUA ESTRANGEIRA: UM ESTUDO PILOTO
SAMARA OLIVEIRA, THALITA CIRILO
60-80
PDF (Portuguese)
THE IMPORTANCE OF TEACHING LANGUAGE LEARNING STRATEGIES IN ADDITIONAL LANGUAGE CLASSES IN BRAZIL
LEONICE DOS REIS
81-108
PDF
ESCOLA PÚBLICA: LUGAR DE NARRATIVAS EM INGLÊS
RACHEL BEVILACQUA
109-135
PDF (Portuguese)
O ENSINO E A APRENDIZAGEM DA LÍNGUA INGLESA NO ENSINO MÉDIO
JACYARA DOS SANTOS
136-157
PDF (Portuguese)
A CORPUS STUDY ON BRAZILIAN LEARNERS` USAGE OF ENGLISH PHRASAL VERBS
SABRINA FADANELLI
158-176
PDF
MOHJA KAHF'S THE GIRL IN THE TANGERINE SCARF SEEN THROUGH THE HIJAB PERSPECTIVE
CARINE MARQUES, GLÁUCIA RENATE GONÇALVES
177-196
PDF
A SINGULARIDADE NARRATIVA DE LOVE AND LONGING IN BOMBAY
CIELO FESTINO
197-218
PDF (Portuguese)
O MORRO DOS VENTOS UIVANTES: UM ROMANCE PÓSCOLONIAL
DAISE DIAS
219-244
PDF (Portuguese)
O MONÓLOGO DRAMÁTICO DE ROBERT BROWNING: UMA NOVA FORMA LITERÁRIA DE REVELAÇÃO/OCULTAÇÃO DA MENTE MASCULINA
JANE MARIA EWERTON
245-264
PDF (Portuguese)
J. D. SALINGER, O APANHADOR NO CAMPO DE CENTEIO E A PLENA AUTONOMIA DO SISTEMA / CAMPO LITERÁRIO NOS ESTADOS UNIDOS
SHARMILLA SILVA
265-283
PDF (Portuguese)
THE INDEPENDENCE OF ADAPTATIONS: THE METANARRATIVITY AND METAFICTIONALITY OF IAN McEWAN'S ATONEMENT' ADAPTED FOR THE CINEMA
FERNANDA SBRISSA
284-303
PDF
Developed By
Open Journal Systems
Language
English
Português
Information
For Readers
For Authors
For Librarians