The management by processes as business strategy of continuous improvement

Authors

  • Rodrigo Ferreira Rodrigues Centro de Ensino Superior de Juiz de Fora/Graduação em Administração. http://orcid.org/0000-0002-7201-0481
  • Higor Correa Vecchi de Oliveira Centro de Ensino Superior de Juiz de Fora/Graduação em Administração.
  • Douglas Moreno Trepim Centro de Ensino Superior de Juiz de Fora/Graduação em Administração.
  • Carlos Henrique Oliveira e Silva Paixão Pró-reitor na Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais - Campus Uberlândia
  • Anna Paola Esteves de Faria Pinto Docente de Contabilidade Introdutória, Gestão de Custos, Análise das Demonstrações Contábeis e Empreendedorismo e Plano de Negócios no Centro de Ensino Superior de Juiz de Fora (CES/JF).

Keywords:

Organizational processes, Process orientation, Processes management, Continuous improvement, Organizational strategy

Abstract

As we see nowadays, everything changes, and to intense it, organizations need to adopt strategies which make competitive advantage in the job market. The importance of holistic management is evidente. For this fact, the processes management helps these organizations to restructure your management system, trying to receive better results as objective, using the best manners of your resources to make better values to theirs cliente’s products and optimizing intern procediments. For organizations to remain competitive in the market they must review their processes continuously, as well as seek to associate low cost with a standard of quality excellence, therefore, it becomes important to search for continuous improvement in their activities. In this fact, this article demonstrate the importance of process manager, and how it supports the organizations and restructure their manager systems, which can become to be better in their results. The develop of this search was desenvolved by the review of some literatures and scientific articles which supports the ideia of process manager and the interligation with the continuous improviment and quality. As a way of enriching the reader is proposed a methodology of implementation of management by processes derived from the experiences obtained by the Pro-rectory of University Development of UNICAMP.

Author Biographies

Rodrigo Ferreira Rodrigues, Centro de Ensino Superior de Juiz de Fora/Graduação em Administração.

Técnico em Administração no Serviço Social de Aprendizagem Comercial (2011), Graduando em Administração no Centro de Ensino Superior de Juiz de Fora (2017).

Higor Correa Vecchi de Oliveira, Centro de Ensino Superior de Juiz de Fora/Graduação em Administração.

Graduando em Administração no Centro de Ensino Superior de Juiz de Fora (2017).

Douglas Moreno Trepim, Centro de Ensino Superior de Juiz de Fora/Graduação em Administração.

Graduando em Administração no Centro de Ensino Superior de Juiz de Fora (2017).

Carlos Henrique Oliveira e Silva Paixão, Pró-reitor na Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais - Campus Uberlândia

Mestre em Sistemas de Gestão pela Universidade Federal Fluminense (UFF). Pró-reitor na Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais - Campus Uberlândia.

Anna Paola Esteves de Faria Pinto, Docente de Contabilidade Introdutória, Gestão de Custos, Análise das Demonstrações Contábeis e Empreendedorismo e Plano de Negócios no Centro de Ensino Superior de Juiz de Fora (CES/JF).

Mestre em Administração pela Universidade Federal de Viçosa (UFV). Docente de Contabilidade Introdutória, Gestão de Custos, Análise das Demonstrações Contábeis e Empreendedorismo e Plano de Negócios no Centro de Ensino Superior de Juiz de Fora (CES/JF).

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https://repositorio.ufscar.br/bitstream/handle/ufscar/3582/2129.pdf?sequence=1&isAllowed=y

Published

2019-01-15

Issue

Section

Artigos