Subdesenvolvimento e Universidade: a problemática na formação de professores de Química
Abstract
Currently, Brazilian public universities are facing a widespread crisis, both internally and externally, especially in Chemistry teacher training programs. Teachers who lack adequate knowledge on how to teach are responsible for "training" other teachers. These educators, disconnected from the political reality of underdevelopment and dependency in Latin America, supposedly prepare new teachers who, in reality, receive an extremely deficient education. The prevailing discourse in journals, seminars, and conferences revolves around active and/or alternative methodologies, combined with the diversification of teaching resources. However, this approach is purely superficial. These practices do not even scratch the surface of the educational crisis in Brazil and, similarly, are light-years away from any effective solution to overcome it.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Os autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License, permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
Os autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), sempre com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.